torsdag 8. desember 2011

Problemstilling til ny oppgave!


Takk for sist!
Da er vi hjemme igjen og det er på tide å tenke problemstilling til ny moduloppgave.
Det blir som vi sa i Trondheim at Monica og jeg skriver oppgaven sammen, og at vi vil konsentrere oss om et prosjekt som vi er i gang med. Prosjektet heter Fagtekst og i regi av Nynorsksenteret i Volda.
Vi vil altså se på et prosjekt vi er midt i, se på innføringen og gjennomføringen så langt, og resultat så langt.
Problemstilling: Har elevene ved Eidsvåg barne- og ungdomsskole blitt flinkere til å uttrykke seg skriftlig (som er en grunnleggende ferdighet) etter at vi begynte med Fagtekst?

4 kommentarer:

  1. Det ble ikke mye utvikling og ledelse i denne problemstillingen her! Tror vi må tenke litt annerledes jeg, Hilde:
    Kanskje noe sånn???:
    Hvordan oppnå en vellykket implementering av den 3. grunnleggende ferdigheten (som går ut på å kunne uttrykke seg skriftlig) på alle trinn ved vår skole, Eidsvåg barne- og ungdomsskole?
    Hva tror du??

    SvarSlett
  2. Mange fine ord her gitt! Har du lest eller? Høres bra ut, kanskje jeg også må lese før jeg kommenterer.
    Litt usikker på ordlyden. Det på grunn av at vi skal skrive om et prosjekt som vi er inne i, ordlyden tilsier kanskje at det er noe vi skal starte på?

    SvarSlett
  3. Har sett litt på notatene mine. Tror vi må presisere i problemstillingen noe om at vi faktisk holder på med et prosjekt.

    Ulike eks;
    Hvordan oppnå en vellykket implementering av prosjektet "Skriving av fagtekst" på alle trinn ved vår skole, Eidsvåg barne- og ungdomsskole

    Hvordan kan skoleledelsen bidra til at prosjektet "Skriving av fagtekst" blir implementert på alle trinn ved vår skole?

    Gjør prosjektet "skriving av Fagtekst" våre elever bedre til å uttrykke seg skriftlig?

    ????
    Veldig usikker her?

    SvarSlett
  4. Et godt utgangspunkt, dette! Så var det ordlyden, da - Jeg tror jeg foretrekker den nest siste av Hildes forslag i det siste innlegget her - den er god, kortfattet og konkret med klar ledelsesfokus.

    SvarSlett